Ajuns în cel de-al şaptelea an, sistemul „eTwinning” al Comisiei Europene (http://www.etwinning.net/ro/pub/index.htm) implică peste 130.000 de profesori din 31 de ţări care utilizează tehnologiile informaţionale şi de comunicaţii (TIC) pentru a realiza proiecte educaţionale transfrontaliere.
500 de profesori şi 120 de elevi se întâlnesc la Budapesta în perioada 31 martie - 2 aprilie pentru a face schimb de idei în ce priveşte iniţiativele eTwinning viitoare şi pentru a celebra cele mai bune opt proiecte eTwinning ale anului, în care sunt implicate şcoli din Austria, Cipru, Finlanda, Franţa, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, România, Slovacia, Spania şi Turcia.
Androulla Vassiliou, comisar european pentru educaţie, cultură, multilingvism şi tineret, a afirmat: „Iniţiativa eTwinning a reprezentat o poveste de succes încă de la început. Ea promovează învăţarea şi creativitatea, oferind tinerilor, în acelaşi timp, un sentiment de mândrie pentru că sunt „europeni”. eTwinning nu are o agendă fixă – iniţiativa include orice, de la încurajarea tinerilor să utilizeze biblioteca şcolii şi până la promovarea învăţării limbilor străine. Mai presus decât orice, este vorba despre utilizarea TIC pentru a-i ajuta pe copii să îşi valorifice pe deplin potenţialul.”
Premiile eTwinning
Cele opt proiecte câştigătoare au fost selectate din peste 300 de propuneri şi se împart în trei categorii de vârstă: 4-11, 12-15 şi 16-19. Fiecare dintre proiecte este un exemplu de practică inovatoare în care copii din cel puţin două şcoli din diferite ţări învaţă împreună într-un mod nou şi creativ.
În plus, există categorii speciale pentru matematică şi ştiinţe, învăţarea limbii franceze, spaniole şi italiene şi un premiu special, sponsorizat de Comisie, pentru învăţarea limbii unei ţări vecine. O şcoală din Franţa (Lycée Benjamin Franklin din Auray, Bretania) şi dou