Măsurile luate de Guvern au tăiat avântul pe care piaţa îl luase în prima parte a lui 2010
2011 a început la fel, dar de data aceasta jucătorii sunt mai precauţi
2010 a fost un an plin de surprize şi cu răsturnări de situaţii pentru piaţa de MLM - vânzări directe în reţea, care a fost afectată de creşterea TVA şi introducerea obligativităţii contribuţiilor pentru persoanele fizice autorizate (PFA), este de părere Dora Szocs, director general al Forever Living Products România.
"În primele 6 luni din 2010 am simţit o îmbunătăţire faţă de aceeaşi perioadă din 2009. Privind piaţa în ansamblu, situaţia economică dificilă a avut un impact asupra multor companii şi datorită scăderii puterii de cumpărare a consumatorului. Acest lucru a avut implicit un efect negativ pe piaţa de vânzări directe şi un impact asupra vânzărilor Forever Living Products România. Ne-am confruntat cu aceleaşi dificultăţi resimţite de economia românească în general, dat fiind că a trebuit să facem faţă prelungirii crizei şi stării de incertitudine la nivel macroeconomic", a declarat, pentru Curierul Naţional, Dora Szocs.
Potrivit directoarei Forever Living, probleme mari au fost ridicate şi de măsurile de austeritate luate de autorităţile române, în special schimbările legislative care i-au ameţit pe distribuitori. "Creşterea TVA şi schimbările legislative cu privire la obligativitatea contribuţiilor sociale, mai ales în forma ei iniţială (declaraţie şi plată lunară) au produs destul de multă confuzie.
Am ales însă calea căutării de soluţii şi ne-am concentrat pe sprijinirea şi motivarea distribuitorilor noştri, iar Forever Living Products International a continuat investiţiile în dezvoltarea portofoliului de produse oferite consumatorilor", a mai spus Szocs.
Şi începutul lui 2011 arată bine, dar este prematur pentru comparaţii cu 2010
Refe