Unicredit Ţiriac Bank a fost sancţionată de Protecţia Consumatorului pentru nereguli privind emiterea documentelor bancare. Comisarii au stabilit că unul dintre clienţii băncii n-a primit informaţii precise şi complete asupra serviciilor contractate cu banca.
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Galaţi a amendat de mai multe ori băncile pentru încălcarea legislaţiei care le protejează clienţii.
Citiţi şi:
Sancțiuni de aproape 100.000 de lei pentru băncile care și-au tras în piept clienții
„Tombola“ creditelor, o nouă inginerie financiară la Cluj
Sancţionarea Unicredit Ţiriac Bank, filiala Galaţi, în cursul lunii febriarie a.c., reprezintă o premieră în ceea ce priveşte motivaţia: emiterea unui document în altă limbă decât cea oficială.
Extras de cont „englezesc"
La sesizarea unui client al băncii, comisarii au descoperit că extrasele de cont eliberate acestuia erau redactate numai în limba engleză şi conţineau operaţiuni codificate, fără explicitarea codificării.
„Au fost încălcate prevederile articolului 18 din OG 21/1992, în sensul că petentul nu a beneficiat de informaţii complete şi precise asupra caracteristicilor serviciilor oferite de operatorul economic", a stabilit CJPC Galaţi.
Unicredit Ţiriac Bank a fost sancţionată iniţial cu avertisment, însă clientul nemulţumit a mai depus o sesizare, în urma căreia Protecţia Consumatorilor Galaţi a amendat banca cu 2.000 de lei.
Reprezentanţii Unicredit Ţiriac Bank au depus o plângere la Judecătoria Galaţi, susţinând că au fost sancţionaţi de două ori, lucru care nu ar fi legal pentru că prima sancţiune fusese deja contestată.
Pe de altă parte, banca a menţionat în justiţie că sancţiunea i-a fost aplicată în baza unei reglementări care vizează relaţiile precontractuale cu clienţii, şi nu ar fi