Radu Stefan Spirea, patronul celei mai mari firme de productie de echipamente de siguranta rutiera din Europa de Est, a povestit, intr-un interviu Ziare.com, despre ce inseamna sa conduci o companie al carui obiect de activitate il reprezinta proprietatea statului, avand in vedere ca drumul e domeniu public, dar si care este implicarea politicului in afaceri in Romania de dupa Revolutie.
Printre contractele notabile obtinute de Vesta Investment, caci aceasta este firma lui Radu Spirea, se numara si cel pentru coridorul de securitate realizat cu ocazia summit-ului NATO de la Bucuresti din aprilie 2008.
Insa, de fiecare data cand unul dintre ministerele de profil sau primariile oraselor mari realizeaza o licitatie pentru semnalizare rutiera, numele sau apare negresit in presa. Cum de cele mai multe ori este prezentat ca sponsor al PD-L, principalul partid de la putere, si, deci, acuzat ca este beneficiar al contractelor publice pe acest criteriu, l-am rugat sa ne povesteasca putin si despre relatiile lui politice.
Semnalizarea pentru summit-ul NATO, secret de stat
Cat de greu a fost sa obtineti contractul pentru realizarea coridorului de securitate pentru summit-ul NATO, ce verificari s-au facut, ce a presupus caietul de sarcini si care a fost valoarea contractului?
A fost un contract obtinut urmare a unor conditii speciale, respectiv legea sigurantei nationale. Pentru realizarea acelui culoar, care era, de fapt, o demonstratie de capabiliate tehnologica pentru ca trebuia sa instalezi in 48 de ore si sa scoti in aceeasi perioada de timp un culoar de aproximativ 20 de km, s-a cerut capabilitatea unei socitati sa faca acest lucru.
Singurul care a putut sa il realizeze tehnic am fost eu, deoarece sunt cel mai mare producator de echipamente de siguranta rutiera din Europa de Est. Cinci societati care au