Retailerul danez de mobilă şi decoraţiuni interioare JYSK România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 14,5 milioane de euro, în creştere cu 14% faţă de 2009 şi aşteaptă şi pentru acest an un avans de 10-12%. Cu 13 magazine exclusiv în provincie, compania atacă acum piaţa bucureşteană, estimând până la şapte magazine în Capitală în următorii ani.
Compania daneză adusă în România în sistem de franciză de către Nordic Investment Fund Retail deschide săptămâna aceasta primul magazin din Bucureşti, în Militari Shopping Center, reţeaua ajungând astfel la 14 magazine. Investiţia în spaţiul de 1.600 de metri pătraţi în care vor fi vândute peste 5.000 de produse pentru casă se ridică la un milion de euro.
Primul magazin deschis a fost în Oradea, iar reţeaua a fost completată cu puncte în Arad, Baia Mare, Constanţa, Cluj, Deva, Galaţi, Piteşti, Satu Mare, Suceava, Târgu-Mureş şi Timişoara, Oradea fiind singurul oraş unde compania deţine două magazine.
"Pentru Capitală ne aşteptăm la vânzări duble pe metru pătrat faţă de media din ţară", spune Alexandru Bratu, country managerul JYSK.
Modelul de business axat până acum strict pe extinderea în provincie este justificat prin faptul că există o oarecare temere legată de Bucureşti ca piaţă, mulţi retaileri preferând oraşe mai mici pentru început.
"Teorie greşită din punctul meu de vedere", continuă Bratu. Astfel, reţeaua de magazine din Capitală ar putea ajunge în următorii câţiva ani la şapte puncte, parte a strategiei de extindere a companiei care vizează un număr total de 30 de magazine noi în următorii cinci ani. "Alături de Canada şi Bulgaria, pentru România există cele mai mari planuri de dezvoltare", susţine Bratu.
Loc pe piaţă există însă suficient deşi competiţia cu nume precum IKEA sau kika nu este deloc uşoară. În ţări baltice precu