"Cuviosul Isaac Sirul, mare cunoscator al profunzimilor duhului omenesc, scrie in Cuvantul al 41-lea:
„Cel ce a dobandit simtirea pacatului sau este mai presus decat cel ce invie cu rugaciunea sa mortii; cine s-a invrednicit sa se vada pe sine insusi este mai presus decat cel ce s-a invrednicit sa-i vada pe ingeri".
Tocmai la aceasta cunoastere de sine duce cercetarea problemei pe care am pus-o in titlu.
Si mandria, si amorul propriu, si slava desarta, la care se pot adauga aroganta, laudarosenia, ingamfarea, sunt forme diferite ale unui singur fenomen fundamental: egocentrismul. Vom pastra acest termen generic, care acopera toate conceptele enumerate mai sus.
Din toate aceste cuvinte, prin intelesul cel mai dens se deosebesc doua: slava desarta si mandria; potrivit Scarii, acestea sunt ca tanarul si barbatul, ca grauntele si painea, ca inceputul si sfarsitul.
Simptomele slavei desarte, acestui pacat primordial, sunt urmatoarele: Citeste-le pe razbointrucuvant.ro.
"Cuviosul Isaac Sirul, mare cunoscator al profunzimilor duhului omenesc, scrie in Cuvantul al 41-lea:
„Cel ce a dobandit simtirea pacatului sau este mai presus decat cel ce invie cu rugaciunea sa mortii; cine s-a invrednicit sa se vada pe sine insusi este mai presus decat cel ce s-a invrednicit sa-i vada pe ingeri".
Tocmai la aceasta cunoastere de sine duce cercetarea problemei pe care am pus-o in titlu.
Si mandria, si amorul propriu, si slava desarta, la care se pot adauga aroganta, laudarosenia, ingamfarea, sunt forme diferite ale unui singur fenomen fundamental: egocentrismul. Vom pastra acest termen generic, care acopera toate conceptele enumerate mai sus.
Din toate aceste cuvinte, prin intelesul cel mai dens se deosebesc doua: slava desarta si mandria; potrivit Scarii, acestea sunt ca tanarul si barbatul, ca grauntele si painea, ca in