Infoclick si Newsphone Hellas, companii care operau serviciul universal de informatii privind abonatii de telefonie, la numarul de telefon 118800, au pierdut calitatea de furnizori de serviciu universal pentru neindeplinirea obligatiilor, a anuntat marti autoritatea de reglementare in comunicatii. Serviciul universal presupune un serviciu la care au dreptul toti locuitorii si toti operatorii de telefonie erau obligati de lege sa se interconecteze la reteaua Infoclick pentru numarul 118800.
"Retragerea calitatii de furnizori vine ca urmare a nerespectarii de catre furnizorii de serviciu universal a unora dintre obligatiile pe care acestia le aveau in calitate de furnizori de serviciu universal. Abaterile au fost constatate de ANCOM in urma controalelor efectuate de la momentul desemnarii pana in prezent", se arata in comunicatul autoritatii.
Infoclick si Newsphone Hellas, amendati cu 15.000 lei pentru neindeplinirea obligatiilor
Mai exact, in urma unui control efectuat in luna iunie 2010, autoritatea a constatat ca cei doi furnizori nu si-au indeplinit obligatia de a publica un registru al abonatilor in forma tiparita intr-un numar de 6.000.000 de exemlare, asa cum s-au angajat prin ofertele depuse, motiv pentru care institutia a transmis furnizorilor in cauza o notificare in vederea aplicarii sanctiunii, acordand acestora o perioada suplimentara de timp pentru a remedia sau justifica in mod corespunzator incalcarea obligatiei.
Avand in vedere ca justificarea transmisa autoritatii de catre furnizori nu a fost considerata intemeiata, dupa expirarea termenului acordat, s-a efectuat o noua actiune de control menita sa verifice daca furnizorii au intrat in legalitate. Deoarece s-a constatat mentinerea incalcarii obligatiilor asumate, cei doi furnizori au fost sanctionati cu amenda de 15.000 lei si au fost obligati la publicarea celor