Romtelecom, unul dintre primii trei operatori de televiziune pe piata locala, a cumparat cu 12,9 milioane de euro (fara TVA) pachetul al doilea din totalul de noua pachete licitate pentru difuzarea meciurilor din campionatul intern de fotbal intre 2011-2014. Rezultatul a fost unul surprinzator in special pentru oficialii cluburilor de fotbal, care mizeaza pe drepturile de televizare a meciurilor pentru o buna parte din bugetul anual.
“A fost clar chiar de la inceput ca nu am fost interesati sa cheltuim milioane si milioane de euro pentru drepturi de fotbal, asa cum am afirmat si public. In 2008 nu am fost deloc interesati de acest lucru (in acel an licitatia a fost castigata pentru 85 de milioane de euro, fara TVA, de catre RCS&RDS si Antena 1). Activam pe o piata unde venitul mediu pe utilizator este de 5 euro pe luna (nu toti clientii achizitioneaza pachetele TV cu cele mai mari preturi) si trebuie sa fim realisti cu privire la cat putem cheltui pe drepturi de fotbal. Consideram ca 4,3 milioane de euro pe sezon, adica un meci pe saptamana, este oricum o suma considerabila in comparatie cu veniturile pe care piata romaneasca le poate asigura acum”, explica oficialii Romtelecom, companie cu afaceri de 716,9 milioane de euro anul trecut.
Costul achizitionarii acestei optiuni (16 milioane de euro, cu TVA) este de pana la 1, 5 euro pentru cei aproximativ 1,23 milioane de utilizatori ai Romtelecom (inclusiv cu abonatii Boom TV si Akta) interesat de drepturi sportive exclusive
De asemenea, unul dintre motivele pentru care operatorul nu a achizitionat mai multe pachete este faptul ca din cauza noului regulament de distribuire a meciurilor, nu se stie clar ce partide de fotbal vor fi transmise, calendarul competitiilor urmand sa fie stabilit ulterior.
De altfel, despre neatractivitatea pachetelor a vorbit si Alexandru Oprea, directorul general