Majoritatea românilor (89%) intenţionează să cheltuie mai mult în decursul acestui an, în timp ce doar 14% dintre aceştia plănuiesc să-şi mărească soldul economiilor, arată un studiu despre comportamentul consumatorilor la nivel european, comandat de Cetelem, citat de NewsIn.
Studiul "Observatoire Cetelem 2011" arată că există "o diferenţă notabilă" între Europa de Est şi cea de Sud. Astfel, dacă cetăţenii din România, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia aleg în acest an consumul, cei din Spania, Franţa, Italia, Portugalia, Belgia sau Germania sunt ceva mai rezervaţi, acordând o atenţie mai mare economiilor.
Britanicii sunt cei mai preocupaţi să-şi majoreze nivelul economiilor, 58% dintre aceştia declarând că îşi doresc ca în 2011 să pună mai mulţi bani deoparte.
"Studiul Observatoire Cetelem 2011 demonstrează că nevoia de consum, proiectele consumatorilor nu au dispărut, ci doar au fost amânate datorită crizei. Evenimentele economice din ultima perioadă au determinat o reducere şi chiar stopare a planurilor de achiziţii în majoritatea ţărilor europene, însă odată cu primele semne de revenire economică şi comportamentul consumatorilor începe să se schimbe", a declarat marţi directorul general al Cetelem IFN, Gilles Zeitoun.
Petrecerea timpului liber şi călătoriile sunt principalele proiecte pentru europeni în 2011, urmate îndeaproape de echiparea şi/sau renovarea locuinţei. Astfel, pentru 50% dintre cei chestionaţi, cheltuielile cu petrecerea timpului liber şi călătoriile sunt o prioritate, în timp ce peste 40% dintre aceştia vor aloca pe parcursul anului în curs bugete suplimentare pentru achiziţia de produse electrocasnice, lucrări de amenajere a locuinţei şi chiar de telefoane mobile. Obiectele de mobilier, echipamentele electronice sau ustensilele pentru grădină se află, de asemenea, în topul priorităţilor.
O achiziţie devine important