„Flacăra cuptorului este prea puternică şi îmi arde permanent mâncarea!", „Berea pe care am plătit 8 lei la o terasă de pe Lipscani a fost caldă", „Vitrina magazinului era prea curată şi de aceea m-am lovit de ea". Aşa sună câteva din reclamaţiile pe care Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) le-a primit în ultimii ani de la români.
Reporterii romanialibera.ro au făcut un top al celor mai amuzante reclamaţii primite de ANPC:
• Un tânăr nervos că a pierdut 1.500 lei la jocurile mecanice a cerut să fie controlat aparatul pentru simplul motiv că "el a jucat toată ziua şi nu a câştigat nimic".
• O doamnă a reclamat că flacăra cuptorului este prea puternică şi-i arde permanent mâncarea;
• Un tânăr a reclamat berea prea caldă oferită la o terasă.
• O femeie amendată de Poliţia rutieră a reclamat la Protecţia Consumatorului amendă primită, pe motiv că nu-şi aminteşte de vreun semn de circulaţie în locul indicat în procesul verbal.
• Un alt caz a fost cel al unui client neatent care şi-a pătat treningul cu ulei în timp ce mânca o ciorbă la restaurant. Capacul de la recipientul în care era uleiul nu era închis cum trebuie, iar omul s-a murdărit când şi-a dres ciorba cu puţin ulei. Reclamaţia s-a încheiat amiabil, primind un alt trening.
• Un alt reclamant care a achiziţionat o pereche de pantofi, a constatat când a ajuns acasă că un pantof avea mărimea 38, iar celălalt 39. Pentru că vânzătoarea nu a vrut să-i schimbe pantofii cu o altă pereche, clientul s-a adresat Protecţiei Consumatorilor. Perechea pantofului fusese deja dată unei alte persoane, încurcându-se între ele. Până la urmă reclamaţia a fost rezolvată pe cale amiabilă, iar clientul şi-a primit banii înapoi. A mai fost o situaţie asemănătoare, când clientul a primit încălţăminte de culori diferite.
• Un alt petent a reclamat „vitrina prea curată" a