Întrecerile organizate de tinerii teribilişti pentru a-şi testa maşinile au căpătat în ultimul timp o amploare mai mare în provincie. Cele mai multe curse ilegale au loc în Timişoara, Craiova şi Constanţa, unde poliţiştii susţin că încearcă să stopeze fenomenul. În Capitală, întrecerile pierd din adepţi.
Bucureştenii au început să-şi piardă interesul pentru cursele ilegale, conform reprezentanţilor Brigăzii de Poliţie Rutieră Bucureşti, care spun că, în ultimul timp, amploarea fenomenului s-a diminuat. Însă în Craiova şi în Timişoara, competiţiile de „liniuţe" (întreceri pe distanţe scurte, de 400-500 de metri) au loc aproape săptămânal.
CITIŢI ŞI:
VIDEO/Ei sunt nebunii de care trebuie să vă feriţi în trafic. Vezi aici o colecţie de filmuleţe surprinse pe şoselele judeţului Galaţi
Potenţialele probleme cu legea nu par să-i intimideze pe amatorii de curse, care investesc în „jucăriile" lor mii sau chiar zeci de mii de euro. Maşinile preferate de români pentru curse sunt, în general, cele germane sau japoneze din anii '80-'90 care nu sunt foarte scumpe, dar care necesită investiţii foarte mari pentru a deveni performante.
„Cele mai frumoase şi mai uşor de tunat sunt: BMW seria 3 - E30, adică faimosul «Ursuleţ», Toyota Supra, Honda CRX sau Civic, orice tip de Mitsubishi Evo, Nissan Silvia. Chiar dacă nu au motoare foarte puternice din fabrică, acestea se pot modifica, de la soft până la sistemul de evacuare şi articulaţii, pentru a obţine rezultate bune. O Toyota Supra, spre exemplu, poate ajunge şi la 1.000 de cai-putere", a explicat Răzvan, un bucureştean pasionat de tuning şi de curse, „legale sau ilegale", după cum mărturiseşte chiar el.
Răzvan, care deţine un Cielo „tunat", în care a investit 8.000 de euro, a mai spus că cel mai important la o maşină „de fugă" este raportul greutate-putere. „E mult mai bună o ma