„Legea socială (creată de societate) este cea care se opune violului. Morala (legea) societății și pedeapsa care urmează un asemenea gest. Genghis Khan afirma, conform “Cronicii secrete a mongolilor, că a pornit să cucerească lumea pentru “a călări caii și femeile altora”.
În absența legii, în afara societății, omul devine ceea ce este, un animal de pradă. Spre difernță de animale, care au o perioadă de rut, femeia este disponibilă tot timpul, iar masculul om este conștient de acest fapt.
Americanii între 1944-1945, pe teritoriul Franței, au săvârșit 80.000 de violuri înregistrate (pentru care au existat plângeri). Și vorbim de reprezentanții unei țări civilizate, pe teritoriul unei țări aliate, țară care-și aștepta eliberatorii, nu violatorii.
Sovieticii, pe teritoriul Germaniei, au ridicat “scorul” la 2.000.000 de victime în mai puțin de 2 ani (‘47-’48), cei drept eroica armată sovietică era în fața unui dușman, acest lucru scuză numărul mare al victimelor.(vezi “Istoria violului. Secolele XVI-XX” de Vigarello Georges).
Deci violul nu este actul făcut doar de către ființe deplasate (în prezența legii), ci și de către omul aflat în afara legii, omul conștient de absența ei într-un “no man’s land” al conjuncturilor “prielnice”.
P.S. Sunt istoric, scuzați această intervenție”, scrie Coman Norbert.
Este una din multele reacții la articolul ruxandrei Predescu de ieri, Marşul curvelor: fusta mini şi violul. Articol care a dat naștere la o dezbatere susținută în peste o sută de comentarii. Le-am reluat pe câteva dintre ele pentru a duce discuția mai departe.
Radu a facut diferenta dintre normalitate si compromisurile impuse ei de realitate:
„Aici se discuta o problema de principiu. Da, e normal ca o femeie sa fie prudenta si sa nu incerce sa atraga atentia. Din pacate, adaug eu. Insa nu poti accepta acest fapt ca principi