Larry Page urca pentru a doua oara pe tronul Google, marti, de aceasta data aflandu-se intr-o conjunctura complet diferita, in care inamicii nu intarzie sa-si faca simtita prezenta.
Google este astazi un adevarat colos, iar cei cinci concurenti principali ai sai formeaza o lista de capatai a carei importanta nu poate fi neglijata, relateaza Web News.
Microsoft, Facebook, Apple, lumea editoriala si scepticismul isi inlantuie tentaculele in jurul activitatii grupului, nu neaparat in aceasta ordine.
Microsoft
Provocarea din partea Microsoft a existat dintotdeauna si eforturile lui Steve Balmer in directionarea investitiilor catre Mountain View nu mai reprezinta pentru nimeni un secret.
Cele doua echipe se "antreneaza" de multi ani in interminabile confruntari, mai mult sau mai putin directe, astfel incat batalia pe motoarele de cautare, pe browsere, productivitate, servicii online, standarde pe Internet si multe alte elemente-cheie ale succesului in acest sector e mai acuta ca oricand.
Grupul lui Mark Zuckerberg, in cadrul caruia Microsoft detine de altfel o importanta cota de actiuni, introduce pe Internet o serie de elemente noi, in fata carora Google s-a trezit evident nepregatit, precum inofensivul (in aparenta) "imi place (like)", care creeaza cumplite dureri de cap echipei lui Page.
Dinamismul caracteristic activitatii de pe Facebook pare sa surprinda inca gigantul motor de cautare, iar singurul sau aliat in aceasta confruntare pare sa fie Twitter.
Apple
Apple se alatura si el primilor doi, iar daca pana acum cateva luni Eric Schmidt era o punte de legatura care asigura alianta impotriva "pericolului" Microsoft, acum legatura s-a destramat in totalitate si cele doua grupuri se afla in competitie, atat in domeniul produselor smrtphone, cat si