Televiziunile au luat doar trei pachete din cele nouă scoase la licitaţie de LPF
Dragomir: Este un real succes că am luat aproape 37 de milioane
Diaconu, analist media: Televiziunile nu au bani. Liga nu este conectată la criză
Planul preşedintelui Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), Dumitru Dragomir, de a strânge 110 milioane de euro din licitaţiile pentru televizarea campionatului naţional de fotbal din sezoanele 2011-2013, a eşuat în prima sa încercare. La licitaţia care a avut loc ieri s-au vândut doar trei pachete din cele nouă. Acestea au fost cumpărate de către Digi, Dolce, şi Antena 1, LPF strângând numai 36,6 milioane de euro. Deşi Dragomir spune că acesta este un succes, realizarea unui randament asemănător pentru celelalte şase pachete este puţin probabilă, din moment ce nimeni nu a fost interesat să le achiziţioneze. Mai mult, TVR nici măcar nu a participat la licitaţie, deşi achiziţionase caietul de sarcini. Şeful Ligii atrage atenţia că au subestimat pachetele 5,6,7, care sunt pline de derby-uri tari.
Călin Diaconu, director general şi fondatorul agenţiei Springer & Jacoby România, este de părere că există o anumită aroganţă nejustificată a Ligii Profesioniste de Fotbal, în ceea ce priveşte rezultatele licitaţiei pentru drepturile de televizare ale meciurilor de fotbal din Liga I. "Nu sunt conectaţi la criză", a declarat acesta, pentru Curierul Naţional, adăugând că piaţa de media a scăzut în ultimii doi ani, iar preţurile ar trebui rearanjate.
"Nu se înţelege criza prin care piaţa de publicitate trece, investiţiile au scăzut în ultimii doi ani", a explicat Călin Diaconu. "Pe acest fundal, Liga se arată degeaba surprinsă că televiziunile nu au bani", a continuat specialistul media.
În plus, acesta mai consideră că posturile TV nu pot să facă un joc antieconomic. "Televiziunile nu se pot faulta singure, au şi el