Concurenta acerba de pe piata a adus o schimbare de situatie in clasamentul centrelor comerciale in 2010 comparativ cu 2009. Cotroceni Park a urcat pe prima pozitie, fiind mall-ul in care retailerii au cele mai bune vanzari, asa cum reiese din cel mai recent sondaj realizat printre chiriasi de Colliers International.
Rezultatele studiului arata ca in 2010, AFI Palace Cotroceni a reusit sa devina cea mai populara destinatie pentru cumparaturi din Bucuresti.
Urmatoarea pozitie este aprig disputata de Baneasa Shopping City si Bucuresti Mall. Indiferent de tipul de retail pe care sunt specializati, comerciantii plaseaza cele doua centre foarte aproape unul de celalalt.
Fostul lider al centrelor comerciale bucurestene, Unirea Shopping Center se pozitioneaza abia pe locul 3.
Dupa Unirea, Plaza Romania este urmatorul centru ca performanta in viziunea retailerilor.
Studiul cuprinde operatorii care au magazine deschise in centrele comerciale mentionate mai sus si in special cei care se adreseaza segmentului populatiei cu venituri medii.
In 2009, Unirea Shopping Center si Bucuresti Mall au ocupat primul, respectiv al doilea loc, in timp ce Baneasa Shopping City ocupa locul trei, iar Plaza Romania si AFI Palace disputau locurile 4-5.
Sudul Capitalei, cea mai aglomerata zona de retail cu trei mall-uri, printre care si Sun Plaza, cel mai mare centru comercial din Romania, nu este prezenta cu nicio unitate in top 5 mall-uri performante.
Constanta, campioana provinciei
Comparativ cu 2009, nu a existat o schimbare majora in topul primelor 3 orase din tara din punctul de vedere al performantei inregistrate de magazinele retailerilor. Constanta ramane orasul cu cele mai mari vanzari in centre comerciale (peste 30% din respondenti au indicat Constanta acest oras pe locul 1), urmat indeaproape