Compania japoneză Tokyo Electric Power Company (TEPCO), operatorul centralei nucleare de la Fukushima, pe care specialiştii încă mai încearcă să o stabilizeze, se confruntă cu aceeaşi situaţie prin care a trecut şi gigantul petrolier BP în vara anului trecut în timpul celei mai grave deversări de petrol din istorie, scrie BBC News.
Problemele cu care s-a confruntat Japonia la centrala nucleară Fukushima, după cutremurul de 9 grade pe scara Richter şi tsunami-ul care l-a urmat, au reorientat atenţia publică asupra operatorului japonez de energie electrică.
Reacţiile sunt mixte, compania câştigând un plus de simpatie, deoarece inginerii săi depun eforturi supraomeneşti pentru evitarea unui dezastru nuclear, dar fiind şi criticată pentru modul greoi în care a gestionat situaţia, scrie BBC News. În plus, în ultimele zile au ieşit la suprafaţă zvonuri cum că grupul a falsificat mai multe rapoarte privind starea centralelor sale nucleare.
În mod cert, într-o situaţie precum cea din Japonia, comunicarea ocupă printre ultimele locuri în lista de priorităţi, întrucât lupta principală se dă pentru evitarea distrugerilor cauzate de dezastrul natural.
TEPCO este cea mai mare companie de utilităţi din Japonia, asigurând alimentarea cu o treime din energia electrică necesară în ţară. Infrastructura sa acoperă zonele cu cea mai mare densitate a populaţiei şi regiunile strategice din punct de vedere economic, inclusiv Tokio.
Dar TEPCO, care a pierdut jumătate din valoarea de piaţă după cutremurul urmat de tsunami, are un palmares de eşecuri privind comunicarea erorilor atunci când vine vorba de evenimente care pun în pericol siguranţa.
Opinia publică a criticat compania în repetate rânduri că nu ştie să comunice, printre critici aflându-se primul-ministru japonez Naoto Han, care a acuzat compania că nu l-a informat imediat cu privire la ev