RCS&RDS, cel mai mare operator de televiziune pe piata locala, a castigat licitatia pentru sezoanele 2011-2014 pentru primul pachet de difuzare a meciurilor din Liga 1, campionatul intern de fotbal, cu 13,2 mil euro (fara TVA). Pe de alta parte, Romtelecom, principalul competitor al RCS&RDS, a cumparat pachetul al doilea cu 12,9 milioane de euro (fara TVA).
Pachetul numarul 8 a fost cumparat de catre Antena TV Group (Antena 1, GSP TV, Antena 2, Antena 3 si Euforia TV) cu 10,5 milioane de euro.
Pachetele 3,4,5,6,7 si 9 nu au fost cumparate. Pentru acestea s-ar mai putea organiza inca o licitatie sau meciurile din aceste pachete vor ramane nedifuzate.
Practic, exista foarte mari sanse ca din sezonul viitor, la televizor sa fie difuzate doar 3 meciuri pe etapa, fata de 9 cate sunt disputate saptamanal.
"Ne-ati tras-o de data asta. V-ati inteles intre voi", a declarat Dumitru Dragomir, presedintele Ligii Profesioniste de Fotbal, care se astepta sa incaseze cel putin 100 de milioane de euro (fara TVA), dupa ce in 2008 a obtinut 85 de milioane de euro (fara TVA) pentru transmiterea meciurile dintre 2008 si 2011.
Alexandru Oprea, directorul general al RCS&RDS, a afirmat ca nu a licitat pentru mai multe pachete pentru ca distributia meciurilor in pachetele TV nu a fost atractiva.
Pe de alta parte, Ovidiu Ghiman, directorul executiv de strategie si comercial pe segmentul rezidential in cadrul Romtelecom, a declarat ca este surprins de faptul ca au fost cumparate doar trei pachete de meciuri, dar ca este multumit de achizitia facuta de Romtelecom.
El a adaugat ca nu stie inca daca va mai participa la o posibila viitoare licitatie pentru pachetele 3,4,5,6, 7 si 9.
Pretul de pornire a licitatiei pentru fiecare pachet, cu exceptia pachetelor 8 si 9, a fost de 12,9 milioane de euro (4.300.000 euro/sezon competitional)