Dumitru Dragomir, presedintele Ligii Profesioniste de Fotbal, voia cel putin 100 de milioane de euro (fara TVA) pentru transmiterea meciurilor dintre 2011-2014 din campionatul intern de fotbal. Insa suma obtinuta a fost de 36,6 milioane de euro, mai putin cu aproape 50 de milioane fata de cea obtinuta in 2008, iar acum cluburile vor pierde bani grei fara sumele importante primite pana acum de la operatorii de cablu si televiziuni, acestia cumparand de aceasta data doar trei dintre cele noua pachete puse la bataie de LPF.
RCS&RDS a castigat licitatia pentru sezoanele 2011-2014 pentru primul pachet de difuzare a meciurilor din Liga 1, cu 13,2 milioane de euro (fara TVA), iar principalul competitor, Romtelecom, a cumparat pachetul al doilea cu 12,9 milioane de euro (fara TVA).
Totodata, pachetul numarul 8 a fost cumparat de catre Antena TV Group (Antena 1, GSP TV Antena 2, Antena 3, Euforia TV) cu 10,5 milioane de euro.
Pachetele 3,4,5,6,7 si 9 nu au fost cumparate. Pentru acestea s-ar mai putea organiza inca o licitatie sau meciurile din aceste pachete vor ramane nedifuzate.
Aceasta licitatie a fost foarte importanta avand in vedere concurenta dintre RCS&RDS si Romtelecom pentru atragere de noi clienti, una dintre metodele utilizate pentru a ajunge la un numar mai mare de abonati fiind oferirea de continut exclusiv, in special sport, competitiile sportive atragand audiente mari pentru televiziune si noi abonati pentru operatori.
Cum s-a ajuns aici?
“Dumitru Dragomir a capatat proportiile unui personaj mitic prin intermediul televiziunilor. Amintiti-va ca Liga 1 a primit supranumele de Liga lui Mitica! Cele care l-au eternizat ca presedinte de Liga sunt si cele care il pot da jos. Pentru ca, dupa ce se vor lamuri ca nu te joci cand RCS&RDS si Romtelecom vin la o licitatie si ca nu vor obtine mai multi bani pe drepturi, asa cum