Un procent de 89% dintre romani intentioneaza sa cheltuiasca mai mult pe parcursul acestui an, in timp ce doar 14% vor sa-si mareasca soldul economiilor, se arata intr-un studiu despre comportamentul consumatorilor la nivel european, realizat de Cetelem.
Potrivit reprezentantilor Cetelem, exista o diferenta notabila intre Europa de Est si cea de Vest. Astfel, cetatenii din Romania, Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia aleg in acest an consumul, cei din Spania, Franta, Italia, Portugalia, Belgia si Germania sunt ceva mai rezervati, economisand mai mult.
Britanicii sunt cei mai preocupati de majorarea economiilor, 58% dintre ei declarand ca in 2011 vor sa puna mai multi bani deoparte.
Petrecerea timpului liber si calatoriile sunt principalele proiecte pentru europeni in 2011, urmate de echiparea sau renovarea locuintei.
Astfel, pentru 50% din cei chestionati, cheltuielile cu petrecerea timpului liber si calatoriile reprezinta o prioritate, in timp ce peste 40% vor aloca in 2011 bugete suplimentare pentru achizitia de produse electrocasnice, lucrari de amenajare a locuintei si chiar telefoane mobile.
Obiectele de mobilier, echipamentele electronice sau cele pentru gradina se afla de asemenea in topul prioritatilor.
O achizitie devine importanta pentru bugetul familiei atunci cand depaseste o anumita valoare, diferita de la o tara la alta.
Daca pentru un german, cumpararea de echipamente pentru locuinta este importanta atunci cand pretul depaseste 768 euro, pentru un roman, nivelul de suportabilitate pleaca de la 184 euro.
Si in ceea ce priveste sumele alocate pentru divertisment si calatorii, romanii se numara printre putinii europeni, alaturi de cehi si unguri, care cheltuiesc doar 168 euro.
Totodata, un italian sau german considera ca aloca resurse financiare importante daca