Retailerii prezenţi pe piaţa românească au indicat care sunt cele mai performante malluri atît din Capitală, cât şi din ţară într-un sondaj realizat de compania Colliers România.
Astfel, clasamentul s-a schimbat faţă de 2009, când pe primul los se aflau Unirea Shopping Center şi Bucureşti Mall. În 2010, retailerii au indicat pe prima poziţie centrul AFI Palace Cotroceni, urmat de Băneasa Shopping City, Bucureşti Mall şi Unirea Shopping Center.
"Indiferent de tipul de retail pe care sunt specializaţi, comercianţii plasează Băneasa Shopping City şi Bucuresti Mall foarte aproape unul de celălalt. Deşi este un mall relativ nou, Băneasa Shopping City a reuşit să se poziţioneze foarte bine, vizând populaţia cu venituri medii spre mari, în timp ce Bucureşti Mall încă beneficiază de avantajul de a fi primul mall modern din Capitală", potrivit reprezentanţilor Colliers.
După Unirea, Plaza România este următorul centru ca performanţa in viziunea retailerilor. Studiul cuprinde operatorii care au magazine deschise în centrele comerciale menţionate, în special cei care se adresează segmentului populaţiei cu venituri medii.
Cât despre centrele comerciale din celelalte oraşe ale ţării, oraşul Constanţa rămâne oraşul cu cele mai mari vânzări în centre comerciale (peste 30% din respondenti au indicat Constanta acest oraş pe locul 1), urmat de Cluj şi Timişoara.
"În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor, a existat o plajă largă de răspunsuri, de la scăderi la creşteri abrupte. Mai mult de jumatate dintre retailerii participanţi la studiu au simţit o apreciere a vânzărilor de până la 30% în timp ce restul au înregistrat fie o stagnare a vânzărilor fie o scădere, însă într-un procent mai mic decât anul anterior. Aceasta arata că, în pofida crizei şi a dificultăţilor din piaţă, un numaă din ce în ce mai mare de retaileri au reuşit să-şi optimizeze reţelelor ş