Pentru că nu au respectat prevederi pe care le aveau în calitate de furnizori de serviciu universal, respectiv obligaţia de a publica un registru al abonaţilor telecom în formă tipărită, într-un număr de 6.000.000 de exemlare, companiilor Infoclick şi Newsphone Hellas le-a fost retras acest drept câştigat prin licitaţia din 2009.
În iunie 2010, ANCOM a transmis furnizorilor în cauză o notificare în vederea aplicării sancţiunii, acordând acestora o perioadă suplimentară de timp pentru a remedia sau justifica în mod corespunzător încălcarea obligaţiei.
Având în vedere că justificarea transmisă ANCOM de către furnizori nu a fost considerată întemeiată, după expirarea termenului acordat de ANCOM, s-a efectuat o nouă acţiune de control menită să verifice dacă furnizorii au intrat în legalitate. Constatându-se menţinerea încălcării obligaţiilor asumate, ANCOM a sancţionat furnizorii de serviciu universal cu amendă contravenţională în cuantum de 15.000 lei, şi totodată a dispus obligarea acestora la publicarea celor 6.000.000 de exemplare ale registrelor de abonaţi în formă tipărită în termen de 30 zile de la comunicarea deciziei de sancţionare.
Având în vedere că la data ultimului control efectuat în data de 15 martie 2011, cei doi furnizori nu au putut face dovada publicării celor 6.000.000 de exemplare ale registrelor abonaţilor în formă tipărită, ANCOM a decis sancţionarea celor două societăţi prin retragerea calităţii de furnizori de serviciu universal.
Potrivit ANCOM, compania desemnată furnizor de serviciu universal are obligaţia de a realiza şi administra baza de date completă, care să includă numerele de telefon şi de fax şi anumite date de identificare ale abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului din România (inclusiv utilizatorii de cartele preplătite) care acceptă acest lucru.
Serviciului InfoClick i-a fost alocat nu