Cumpărătorii de maşini electrice ar putea beneficia de un ajutor din partea statului român de circa 5.000 de euro.
Strategia Comisiei Europene(CE) cu privire la Transporturi exprimă intenţia oficialilor europeni ca, până în 2050, numărul autovehiculelor alimentate cu combustibil convenţional să se reducă cu 50%. Guvernul României face un pas în direcţia acestui deziderat şi, prin vocea ministrului Mediului, Laszlo Borbely, anunţă că pregăteşte o ordonanţă de urgenţă prin care statul va acorda o serie de facilităţi cumpărătorilor de maşini electrice. Într-o primă fază, beneficiari vor fi instituţiile publice, iar facilităţile vor veni de la Fondul de Mediu în două forme, fie prin programul "Rabla", fie prin subvenţionare directă a unui procent de până la un sfert din costul unei maşini electrice. "Diferenţa de preţ dintre o maşină electrică şi una normală cu performanţe similare este de aproximativ 5.000 de euro, şi atunci ne-am gândit ca instituţiile care au o maşină veche pe care vor să o caseze prin programul Rabla şi în locul ei să-şi cumpere o maşină electrică să primească şase vouchere în loc de unul", a spus Borbely, citat de Mediafax.
Maşinile electrice de pe piaţa locală aşteaptă primii cumpărători
Deocamdată piaţa locală a maşinilor propulsate electric se află în faza de pionierat, iar clienţii români nu se arată foarte interesaţi. "Comenzile pentru C-Zero au fost deschise în luna ianuarie, dar până în prezent nu există nicio comandă fermă. Primul model C-Zero a sosit săptămâna trecută în România şi este destinat filialei noastre", spune pentru gândul Laura Antonov, directorul de marketing al Citroën România, una dintre cele două companii care au adus anul acesta pe piaţa locală un model electric. O părere similară este exprimată şi de Ana-Maria Matei, directorul de marketing al distribuitorului Mitsubishi Motors pentru Romania care afir