Ouă, carne de miel, cozonac şi vin - acestea sunt principalele produse pentru care oamenii se vor înghesui la cozi imense în săptămânile care urmează, ca să nu rateze ofertele comercianţilor. Unii se gândesc că, dacă-şi fac aprovizionările din timp, vor ocoli scumpirile din ajunul Sărbătorilor de Paşte, alţii, dimpotrivă, speră că în ultimele zile ofertele vor fi mult mai atractive.
Reţelele de retail şi-au făcut deja cataloagele cu ofertele de Paşte şi le promovează prin diverse metode de marketing. În majoritatea cazurilor, sortimentaţia este destul de variată - carne de miel, cozonac, pască, ouă şi iepuraşi din ciocolată, ouă vopsite, coşuri cadou, vopsea pentru ouă, şerveţele şi lumânări de sezon etc. Din marile magazine nu lipsesc produsele tradiţionale fabricate sub marcă proprie.
În timp ce o mare parte dintre retailerii pe care i-am contactat ieri nu ne-au spus dacă preţurile acestor produse vor creşte, în perioada următoare, reprezentanţii "Selgros" ne-au declarat că nu se aşteaptă la majorări de preţ la produsele specifice Sărbătorilor de Paşte.
Mieii de Paşte din acest an vor fi mai mari în greutate faţă de cei de anul trecut, întrucât Sărbătorile Pascale sunt cu circa o lună mai târziu decât în 2010, dar vor fi şi mai scumpi comparativ cu cei de acum un an, ne-a spus Sorin Minea, preşedintele Asociaţiei Româ-ne a Cărnii (ARC). Potrivit domniei sale, creşterile de preţ nu se datorează faptului că producătorii, procesatorii sau comercianţii doresc să realizeze un profit deosebit din vânzarea mieilor de Paşte, ci din faptul că, în ultimul an, au fost majorate atât TVA, cât şi preţurile la carburanţi şi energie. Pe lângă creşterea de 5% a TVA, producătorii încearcă să scumpeacsă şi ei cu aproximativ 10% preţul la carnea de miel, faţă de anul trecut. În orice caz, mieii nu vor fi mai scumpi în apropierea Sărbătorilor Pascale decât în m