Comertul virtual a cunoscut in ultimii ani succese spectaculoase, in ceea ce priveste vanzarea de materialele de constructii, aparatura, medicamente, articole casnice si multe altele, dar mai putin confectii sau incaltaminte, unde produsul trebuie probat si, deci, contactul direct vanzator-cumparator pare inevitabil.
Idealul in afaceri e sa n-ai concurenta
Depasind acest tabu, managerii societatii Sarenza (Franta) au simtit ca tocmai in aceasta retinere generala se ascunde o mare oportunitate: cine va reusi sa patrunda astfel pe piata, nu va avea concurenta, scrie Le Figaro.
Cu fler si, mai ales, cu curaj, societatea a pasit pe acest teren nedefrisat, riscant, dar promitator, si a demarat - se pare ca pentru prima data in Europa - o retea pentru comercializarea incaltamintei prin Internet, ceva ce n-are inca nimeni.
Directorul societatii, Stephane Treppoz, sustine ca, acum cinci ani, cand el tatona acest teren, ideea parea fantezista. Era greu de crezut ca cineva va cumpara pantofi pe cale virtuala, fara sa-i incerce.
Totusi, firma a demarat afacerea. Clientului i se trimitea marfa acasa, conform comenzii, iar in cazul cand o refuza, i se restituia plata facuta sau i se inlocuia produsul.
Nu totdeauna mizezi pe pret
In scurt timp, reteaua virtuala si-a facut drum in mai multe state europene: Belgia, Marea Britanie, Germania, Spania. Nicaieri n-a esuat.
Nu numai ca n-a esuat, dar astazi cifra de afaceri a retelei a atins 80 de milioane de euro. Directorul Stephane Treppoz arata ca n-a mizat pe ceea ce mizeaza orice manager de comert virtual: pretul.
Nu putea atrage cu pretul, atata timp cat o parte din marfa i se restituia. Dar a mizat pe altceva, tot atat de atractiv pentru un client ocupat: timpul. Unii cumparatori sunt atrasi de pret, altii de operativitate. Pe