„Am voie să intru în acest magazin sau nu?" De câte ori nu v-aţi pus această întrebare când aţi trecut pe lângă un concept-store amplasat într-o vilă din centrul Bucureştiului? Odată deschisă uşa, ni se aşterne la picioare un tărâm al luxului şi al brandurilor de top.
Aceste magazine sunt amplasate în vile interbelice, reamenajate sau renovate cu sume exorbitante, pentru care se plătesc chirii mari, evident în zone de top ale Capitalei, precum Dorobanţi, Piaţa Romană sau Piaţa Unirii.
Într-un concept-store ai timp să contempli
Un concept-store este un magazin lifestyle cu o temă bine aleasă. Are specificul unui boutique, dar oferă şi culoarea unui showroom de lux. O particularitate a unui astfel de magazin este că produsele sunt puse în evidenţă în context, într-un interior de casă (pentru produsele home&deco, de exemplu). Aici poate fi servit ceaiul, iar zonele de relaxare sunt nelipsite. Anul trecut, în toamnă, s-a deschis magazinul mono-brand Moschino, pe Calea Dorobanţilor 181, amplasat într-o vilă pe care o putem numi modernist-interbelică.
Am aruncat o privire de ansamblu înainte de a păşi în interiorul acestui fascinant concept-store, iar impresia lăsată a fost aceea a unui stil inovator minimalist, exact cum văzusem prin una din marile capitale ale Europei. Magazinul are o suprafaţă de 180 mp, împărţiţi în două etaje. Este atrăgător, dar în acelaşi timp oferă un aer riguros, iar un ochi specializat în industria luxului şi-ar da totuşi seama că investiţia este mult mai mică decât în cazul altor branduri. Cu toate astea, primul concept-store Moschino din Bucureşti constituie o pată de culoare şi încă un semn că se poate face shopping cu atitudine, pentru că într-un magazin ca acesta, amenajat într-o vilă luxoasă din Dorobanţi, şi vânzătoarele parcă sunt altfel educate... Ele ştiu că lipsa de tact poate avea efecte negative în relaţiile