Directorul Agenţiei de Monitorizare a Presei, Liana Ganea, a precizat, în cadrul emisiunii "Dezbaterile RL", că presa din România manifestă "derapaje incredibile" în procesul de informare a publicului. Liana Ganea a avertizat că, în condiţiile în care manipularea va rămâne o practică a presei de interes general, publicul îşi va pierde interesul pentru subiectele "serioase" şi fie va migra şi mai mult către presa tabloidă, fie va renunţa cu totul la consumul produselor mass-media.
Liana Ganea a atras atenţia ca presa ar trebui în primul rând să fie mai transparentă şi a profitat de de exprimarea acestui deziderat pentru a face referire la situaţia de la Realitatea TV, post a cărui conducere este disputată acerb zilele acestea de oamenii de afaceri Sorin Ovidiu Vîntru şi Sebastian Ghiţă.
"La recenta şedinţă a Consiliului Naţional al Audiovizualului, a reieşit că Sorin Ovidiu Vîntu nu are nicio calitate juridică la RTV. Reprezentantul postului, Sorin Freciu, spunea că SOV are mandat de la copiii săi, care apar oficial în acte. Nu cred că este sănătos pentru mass-media să nu se ştie cine este acţionarul din spatele instituţiilor de presă. Pe mine ca cetăţean mă interesează lucrurile acestea pentru că mă ajută să am o lectură mai bună a produselor media", a adăugat Liana Ganea.
Directorul Agenţiei de Monitorizarea a Presei a identificat o alte problemă ale presei din România: tabloidizarea, presiunile clienţilor publicitari asupra redacţiilor şi lipsa unor coduri etice.
La acest ultim subiect s-a referit în mod special Liana Ganea: "Asumarea unor coduri de conduită ar fi un prim pas corect al instituţiile de presă. Publicul trebuie să vadă aceste coduri. Din păcate, majoritatea managerilor de presă nu înţeleg ce înseamnă un astfel de cod şi nu nici nu le pasă".
Liana Ganea a mai spus că o soluţie pe care o au la dispoziţie jurnaliştii contra