Coca-Cola HBC, cel mai mare jucător de pe piaţa locală a băuturilor nealcoolice, mai are un singur brand de ape minerale în top cinci cele mai vândute mărci pe acest segment în funcţie de volume, respectiv Izvorul Alb, brandul Dorna aflându-se în afara acestui clasament, după cum arată un studiu realizat de compania de cercetare a pieţei Nielsen.
Mărcile private ale reţelelor de magazine, mărcile mai ieftine, dar şi orientarea consumatorului către apa plată în detrimentul apei minerale au lăsat Dorna în afara topului celor mai vândute ape în funcţie de volume (în perioada decembrie 2009-noiembrie 2010), arată studiul companiei de cercetare Nielsen. Faptul că preţul contează în alegerea consumatorilor reiese şi din situarea Dorna în top 5 mărci, dar doar în funcţie de valoarea vânzărilor, nu şi în funcţie de volumele vândute.
Apele plate au câştigat teren în ultima perioadă, fapt demonstrat şi de prezenţa brandului de apă plată al Coca-Cola - Izvorul Alb - în topul celor mai vândute cinci mărci în funcţie de volume. Mai mult, Borsec, liderul pieţei care a ales să "joace" cu aceeaşi marcă şi pe piaţa de ape minerale şi pe cea de apă plată a făcut o mutare câştigătoare, care menţine brandul aflat în portofoliul Romaqua pe prima poziţie pe o piaţă estimată la 300 milioane de euro anual.
"Pe piaţă apar foarte multe studii, iar majoritatea conţin date care nu coincid. Din acest motiv, noi nu comentăm aceste studii. De asemenea, nu comentăm datele de vânzări din motive ce ţin de concurenţă", a fost răspunsul trimis de Coca-Cola la întrebările legate de cota de piaţă şi valoarea vânzărilor înregistrate de brandul Dorna.
De altfel, îmbuteliatorul Dorna nu a mai comunicat în ultimii ani date legate de valoarea vânzărilor de ape minerale.
Potrivit estimărilor ZF, vânzările Coca-Cola pe piaţa apelor minerale se situează î