Sindicaliștii și patronatul uzinei sunt în negocieri, în ceea ce privește suspendarea activității în săptămâna de după Paște. Măsura vine după ce stocurile de componente importate din Japonia sunt pe punctul de a fi epuizate. Totul se datorează cutremurului și tsunamiului din 11 martie, care, pe lângă tragedii, au provocat un adevărat haos economic în această țară.
Una caldă și una rece la Dacia. După ce săptămâna trecută, angajații au primit vestea unor prime consistente de 850 de lei brut pentru sărbătorile pascale, în aceste zile le-a pierit zâmbetul de pe buze. În rândul lor circulă zvonul conform căruia după Paște și până la începutul lunii mai ar fi trimiși în șomaj tehnic și vor fi plătiți în respectiva săptămână cu 85% din salariu.
“Există această probabilitate”
Contactat de noi pentru a clarifica situația, vice-liderul Sindicatului Automobile Dacia (SAD) nu a negat că această posibilitate a închiderii temporare a uzinei a fost luată în calcul de patronat, dar că o măsură clară va fi stabilită într-una din zilele următoare, după întrunirea comisiei paritare.
“Deocamdată, există această probabilitate de a fi suspendată activitatea în uzină, dar este o măsură extremă la care sperăm să nu se ajungă. Vom purta negocieri cu administrația în acest sens”, ne-a declarat Ion Iordache, vice-lider al SAD.
Stocul de piese se epuizează
Motivul pentru care Dacia are probleme în aceste momente este legat de cutremurul și tsunamiul care au lovit Japonia la 11 martie și care nu numai că au luat mii de vieți omenești, dar au avut și un impact puternic asupra industriei din Țara Soarelui Răsare. Astfel că în prezent, Japonia se confruntă cu o criză a componentelor auto, adică exact ceea ce Dacia importa de pe această piață, respectiv piese electronice, semiconductori și componente mecanice pentru cutii de viteze. Specialiștii e