Pachetele turistice sunt mai ieftine decat inainte de criza, astfel ca romanii pleaca in vacante in numar la fel de mare, dar comportamentul lor a suferit modificari. DailyBusiness.ro a discutat cu jucatorii din piata de turism pentru a afla care sunt cele mai mari schimbari de comportament.
Se orienteaza mai mult spre destinatii all-inclusive
Specialistii in turism au sesizat ca perioada economica dificila a determinat din ce in ce mai multi turisti sa se orienteze spre vacante all-inclusive.
"Prin all-inclusive elimina necunoscuta preturilor dintr-o anumita destinatie. Nu se mai gandesc la cati bani le trebuie pentru mancare sau cat costa o cafea acolo", explica Mircea Vladu, directorul Prestige Tours, o agentie care are in principal clienti cu venituri medii si peste medii.
Isi reduc durata vacantei
O alta tendinta nascuta in criza este reducerea perioadei vacantelor lungi cu cateva zile. Astfel, daca inainte de criza un turist pleca in vacanta pentru 2 saptamani, acum isi ia o vacanta de 10 zile sau daca pleca 10-12 zile, reduce durata la 7-8 zile.
O alta schimbare este diminuarea numarului de vacante. Cei care plecau de cateva ori pe an in strainatate mai inlocuiesc un sejur cu o vacante de week-end sau chiar au renuntat la o iesire.
Cauta reducerile cand vine vorba de shopping
Vladu spune ca bugetele turistilor romani pentru distractiile neincluse in pretul vacantei raman inca mai mari decat ale vesticilor, in ciuda crizei, dar ca acestia sunt mai orientati sa economiseasca prin diferite metode cum ar fi cautarea discount-urilor atunci cand fac cumparaturi.
Turistii romani au in general bugete de peste 150 euro pentru activitati extra in vacante, iar banii de buzunar se duc cu preponderenta spre sesiunile de shopping si activitatile de entertainment, cluburi sau specta