„Adevărul“ a testat cea mai nouă maşină franţuzească de oraş. Twingo este recent sosit în clasa mini şi este o opţiune serioasă pentru cei care vor să schimbe o rablă pe o maşină nouă. Noul Twingo are o misiune foarte grea, aceea de a-i călca pe urme predecesorului său lansat în 1993 care a fost vândut în milioane de exemplare.
Din punctul nostru de vedere, actuala generaţie are toate atuurile să reuşească, mai ales că vechiul Twingo ni s-a părut o maşină nedigerabilă. Designul actualului Twingo este unul plăcut şi este bine că a reuşit să lase în urmă imaginea predecesorului său de la care nu a preluat decât forma mânerelor uşilor. Varianta testată de noi este cea de bază, Trend, care dispune, din echiparea standard, de aer condiţionat, radio CD, geamuri faţă şi oglinzi cu reglaj electric, sau opţional soluţii de conectivitate USB, Bluetooth şi o serie de elemente de personalizare a designului.
Interiorul spartan este dominat de volanul de dimensiuni mari
Elementele de pe maşina noastră de test erau nişte stickere cu steaguri de curse şi sintagma Renault Sport, care ne făceau să visăm la varianta Gordini. Din păcate, motorul de 75 CP ne trezea brusc din visare şi ne amintea că Twingo-ul nostru Trend oricât ar fi de „călcat" este departe de un hot-hatch. Totuşi am observat că pe piaţă este o cerere tot mai mare de maşini mai mici, mai eco şi mai ieftine, iar Twingo se încadrează perfect în această categorie. Mai nou, motorul Renault pe benzină de 1,2 litri, cu 16 valve se conformează cu fenomenul de downsizing şi a putut fi regăsit şi pe gama Clio III. Consumul este şi el unul foarte satisfăcător pentru un motor pe benzină situându-se în jurul valorii de 5,8 litri la 100 km.
Vitezometrul electronic
Mini-ul francez se dovedeşte a fi agil şi uşor de manevrat într-un oraş aglomerat precum Bucureştiul, dar dacă vă aşte