Capitala este de departe cea mai importantă pentru retaileri
Centrele comerciale din provincie încă nu pot genera randamente la fel de atractive
Peste jumătate dintre retailerii prezenţi în România au raportat anul trecut o creştere cu până la 30% a vânzărilor, potrivit unui sondaj realizat de Colliers, din care reiese, totodată, că cele mai performante centre comerciale din Capitală au fost AFI Palace Cotroceni, Băneasa şi Bucureşti Mall.
Sondajul a fost realizat prin intervievarea în luna martie a peste 100 de retaileri prezenţi atât în centrele din Bucureşti, cât şi în cele din ţară. Sondajul a fost trimis către retailerii care operează reţele cu mai multe unităţi comerciale.
"În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor în 2010, a existat o plajă largă de răspunsuri, de la scăderi la creşteri abrupte. Mai mult de jumătate dintre retailerii participanţi la studiu au simţit o apreciere a vânzărilor de până la 30% în timp ce restul au înregistrat fie o stagnare, fie o scădere, însă într-un procent mai mic decât anul anterior. Aceasta arată că, în pofida crizei şi a dificultăţilor din piaţă, un număr din ce în ce mai mare de retaileri au reuşit să-şi optimizeze reţelele şi să crească performanţa magazinelor", se arată într-un comunicat al companiei de consultanţă imobiliară.
Totuşi, situaţia nu mai este la fel de gravă ca în 2010
Faţă de 2009, se constată o îmbunătăţire a rezultatelor raportate de retaileri, când majoritatea companiilor au raportat scăderi ale vânzărilor cu 10-30%. Magazinele din cele mai bune centre comerciale din Bucureşti au înregistrat în 2010 vânzări pe metru pătrat în medie cu 25% mai mari decât magazinele din cele mai bune malluri din ţară.
Autorii sondajului subliniază că diferenţa dintre performanţa magazinelor din Bucureşti şi ţară a devenit sensibil mai mică faţă de 2009, când exista un