În ciuda faptului că anual se încasează milioane de euro din taxa de pod, infrastructura din zona punctului de trecere a frontierei lasă de dorit. Fie că se află la volanul unui autoturism, microbuz sau camion, şoferii aflaţi în tranzit prin vama Giurgiu, recunosc că este o adevărată provocare să conduci pe drumurile din zonă.
În afara peisajului dezolant, a vacilor şi oilor care pasc la marginea drumului, vama Giurgiu oferă şi alte senzaţii tari. Denivelări, gropi, „plombe” şi praf, toate sunt ingredientele unei zone care se încăpăţânează să fie denumită „europeană”.
Din cauza încercărilor timide de reabilitare a carosabilului, şoferii au ajuns să cunoască pe dinafară „capcanele” din jur. Pentru a-şi salva maşinile, conducătorii auto fac slalom printre gropi, abordează cu viteză de melc denivelările sau ocolesc pur şi simplu.
Tibor, angajatul unei firme de transport care face regulat curse Germania – Turcia şi retur, s-a arătat dezamăgit de starea drumurilor din zona „Balcanilor”. „Chiar dacă mulţi spun că TIR-urile nu sunt afectate de gropi, lucrurile nu stau chiar aşa. O vamă aduce mulţi bani la buget, ar trebui să se investească în drumuri. În Giurgiu drumurile din zonă sunt foarte proaste, dar nu se compară cu cele din Ruse. Acolo este jale” a declarat şoferul în timp ce aştepta „cântarul” la ieşirea din vamă.
Venituri de zeci de milioane de euro
La fel de nemulţumit a fost şi Daniel Leca, un bucureştean aflat în drum spre supermarketurile din Ruse. „Sincer m-am speriat când am văzut cum arată vama de-aici. Sunt gropi peste tot şi sper doar să ajung acasă în siguranţă, fără să îmi distrug maşina”.
În ciuda drumurilor foarte proaste, vama Giurgiu continuă să aducă venituri uriaşe la bugetul de stat în principal datorită taxelor aplicate pentru traversarea podului „Prieteniei” care leagă România de Bulgaria. Numai anul trecut Agenţi