Deși rezultatele oficiale ale licitațiilor se vor publica abia la mijlocul acestei luni, surse din cadrul Ministerului Transporturilor au divulgat care sunt participanții cu cele mai mari șanse să obțină dreptul de a construi sectoarele de autostradă Nădlac – Arad, Timișoara – Lugoj – Dumbrava și Orăștie – Sibiu.
Astfel, consorțiul Tirrena Scavi – Condotte – Cossi pare a fi obținut primul tronson, de 22,2 km, din Nădlac – Arad, în timp ce cel de-al doilea, în lungime de 16,6 km, ar urma să ajungă la alți italieni, respectiv la asocierea Impresa Pizzarotti – Impreglio – Pomponio. Pizzarotti și Tirrena Scavi au lucrat împreună la reabilitarea DN6, între Drobeta Turnu Severin și Bahna, și la centura Drobeta Turnu Severin (parțial finalizată, ultimul tronson urmează să fie dat în folosință în această vară).
Primul segment (9,5 km) din Timișoara – Lugoj ar fi fost adjudecat de timișenii de la Confort, în asociere cu firmele portugheze Monte Adriano și Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia. Monte Adrianao a mai construit în România, în ultimii ani, centura Lugojului.
Al doilea segment (25,6 km) al autostrăzii Timișoara – Lugoj ar urma să fie atribuit spaniolilor de la FCC Construccion. În ultima perioadă, aceștia au lucrat în România la proiecte importante, precum autostrada Arad – Timișoara, Pasajul Basarab din București (ambele în asociere cu italienii de la Astaldi) sau reabilitarea DN Cluj Napoca – Dej.
Primul (și singurul scos la licitație momentan) lot din Lugoj – Deva, în lungime de 27,4 km, ar putea ajunge în portofoliul grecilor de la Aktor, în asociere cu israelienii de la Shapir Structures. Primii sunt celebri pentru că s-au retras din motive încă nelămurite din contractul de parteneriat public-privat pentru construcția autostrăzii Comarnic – Brașov.
În fine, cele patru loturi ale tronsonului