Românii au fost mai cumpătaţi în 2010 la cumpărături şi au înlocuit produsele pe care le achiziţionează de obicei cu cele aflate la promoţii, arată un studiu realizat de Nielsen. Suma cheltuită la o vizită în supermarket a scăzut comparativ cu 2009. Cumpărătorii nu au renunţat însă la produsele proaspete, pentru care au alocat 63% din buget.
Criza s-a simţit în portofelul românilor şi când a venit vorba de alimente şi de produse de îngrijire personală. Cei mai mulţi români susţin că au resimţit pe pielea lor, anul trecut, creşterea preţurilor. 81% din cumpărători spun că preţurile la alimente din magazinele pe care le frecventează au crescut simţitor, comparativ cu 48%, care afirmau acest lucru în 2009. Cu toate acestea, bugetul lunar alocat de români pentru alimente şi produse de îngrijire a locuinţei a rămas aproximativ la fel în 2010, faţă de 2009. Volumul cumpărăturilor a scăzut însă, iar cei mai mulţi români au tăiat de pe listă multe produse pe care obişnuiau să le consume, arată studiul Nielsen.
„Cel mai des menţionat ca fiind afectat de reducerea cheltuielilor a fost segmentul de băuturi, precum vin, spirtoase şi bere, acestea fiind primele produse eliminate din coşurile de consum în 2010. Alte categorii cumpărate mai puţin din cauza inflaţiei alimentare au fost snacksurile sărate, răcoritoarele carbogazoase, ciocolata, alimentele organice, biscuiţii şi cafeaua", a declarat Bogdana Baltasiu, managerul departamentului de cercetare din cadrul companiei.
Astfel, 48% din români spun că au cumpărat mai puţine băuturi alcoolice, 27% au renunţat la băuturi carbogazoase, iar 17%, la biscuiţi şi cafea. Lista de cumpărături a avut un rol important şi anul trecut. 55% din cumpărători au spus că au folosit o listă când s-au dus la shopping. În privinţa produselor de îngrijire personală, cumpărătorii au căutat activ promoţii sau au schimbat maga