O comedie cu accente sentimentale şi moralizatoare, cu Pavel Bartoş în rol de obez, cu o trupă de „babe" comice (Dorina Lazăr, Rodica Mandache, Oana Ştefănescu) şi o tânără sexy (Nicoleta Lefter), noul spectacol al Odeonului are toate ingredientele pentru a deveni un succes de public. Dar, parcă acest tip de succes nu e chiar ceea ce şi-ar dori Odeonul.
Cei care au călcat pragul cinematografelor în ultimii ani sau cei care au văzut la TV filmele româneşti ale „noului val" îl ştiu cu siguranţă pe Ion Sapdaru. Din „California Dreamin' ", „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile", „A fost sau n-a fost?", „Amintiri din Epoca de Aur" şi multe altele. Cei din Iaşi, Botoşani, Oradea îl ştiu pe Ion Sapdaru şi ca regizor şi/sau actor de teatru. Acum publicul bucureştean îl poate cunoaşte pe Sapdaru şi ca dramaturg.
„Natură moartă cu nepot obez" e o piesă pe care a montat-o el însuşi, anul trecut, la naţionalul ieşean. Textul a fost şi câştigător pentru câteva ore al premiului pentru cea mai bună piesă a anului la concursul UNITER din 2008. A fost descalificată apoi pentru încălcarea regulamentului. Piesa fusese deja publicată în decembrie 2008, în revista basarabeană „Stare de urgenţă", iar la concursul cu pricina pot participa doar texte nepublicate şi nejucate.
Actorul, regizorul şi, mai nou, dramaturgul e născut în Transnistria şi, în urma unui turneu pe care Teatrul „Mihai Eminescu" din Chişinău l-a făcut în România în 1990, a fost invitat să se alăture trupei din Iaşi. De atunci a activat în România. Piesa aceasta spune că a scris-o în nopţile de după repetiţii sau în pauzele de la filmări. Şi în vacanţe. E o comedie cu accente bulevardiere. Dar un tip de „bulevard" mai „à la roumaine".
Autorul ei spune că a scris-o şi din „nostalgia după un text în care, în spatele unor vorbe frumos însăilate, se ascund profunde „mişcări sufleteşti, uragane de emoţii, nau