Marţea fotbalistică din Liga I s-a transformat într-un fiasco alcifrelor, audienţele fiind surprinzător de mici, dar totodatărelevante pentru interesul generat în acest moment de fotbalul dela noi. Nici meciul Stelei, cea mai urmărită echipă din România,n-a impresionat, ba din contră n-a reuşit nici măcar să intre înTop 20 al celor mai vizionate programe din ziua respectivă.
Milioanele cerute de Dumitru Dragomir pentru drepturile TV aleLigii I nu îşi găsesc justificarea în cele mai recente audienţeînregistrate de meciurile din campionatul intern. Marţi, o ziagitată cu trei partide din Liga I, cei mai mulţi telespectatoris-au uitat, aşa cum era şi de aşteptat, la Steaua - Urziceni. Şiaici însă dezamăgire: doar 82 de mii de oameni din targetul depublic comercial (urban, 18-49 ani) au urmărit, pe Digi Sport, ceamai categorică victorie a roş-albaştrilor din acest sezon.
Cu o astfel de audienţă, meciul din Ghencea n-a reuşit să fieprezent în topul celor mai urmărite programe de marţi. Ultimapoziţie în ierarhia condusă de Ştirile Pro TV (430.000 detelespectatori) a fost ocupată de "Un show păcătos", de pe Antena1, la o distanţă de 25.000 de oameni.
Peste 100.000 de euro pierdere pe meci!
Un calcul sumar arată că un meci scos la licitaţie de LPF costăaproximativ 125.000 de euro, în timp ce produce din publicitate înmedie nu mai mult de 10.000 de euro. Rezultă o pierdere de peste100.000 de euro pe meci!
Liga Campionilor, mult sub "Happy hour"
Ideea că românii preferă din ce în ce mai mult alte forme dedivertisment decât fotbalul e susţinută şi de audienţa sfertului definală din Liga Campionilor, Tottenham - Real Madrid. La meciultransmis de TVR 1 s-au uitat aproape 160 de mii de români dintargetul mai sus menţionat, faţă de cei 380 de mii care au alesemisiunea "Happy hour" de pe Pro TV. Spre deosebire de fotbalulinte