Asfaltarea Drumului Babelor este un proiect mai vechi al consiliilor judeţene Prahova şi Dâmboviţa. După ani de disensiuni legate de delimitarea graniţei dintre cele două judeţe, autorităţile locate au bătut palma, iar cei de la Dâmboviţa, pe al căror teritoriu trec zece kilometri de drum, au şi făcut rost de bani pentru lucrări. Ba mai mult, deja 7% din lucrări au fost realizate în lunile noiembrie şi decembrie, până a venit zăpada.
"Drumul a fost construit în jurul anilor 1930 de proprietarii Fabricii de Hârtie Buşteni pentru a uşura transportul buştenilor de lemne la fabrică. În ghidul turistic ACR din anii 1970, acesta era trecut ca drum judeţean nemodernizat, deschis circulaţiei auto. După 1990, drumul a început să fie puţin întreţinut, ceea ce a dus la deteriorarea suprafeţei carosabile în multe locuri, la degradări de podeţe, surpări de maluri etc. În acelaşi context, circulaţia necontrolată a camioanelor de mare tonaj cu transport de material lemnos a dus la agravarea stării de degradare a drumului", motivează reprezentanţii Consiliului Judeţean Dâmboviţa susţinerea pe care o acordă acestui drum.
Preşedintele CJ Dâmboviţa, pedelistul Florin Popescu, este invidiat de conducătorii altor autorităţi judeţene, deoarece obţine foarte repede fonduri de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de colega sa de partid, Elena Udrea. Popescu nu-şi face probleme în privinţa banilor pentru realizarea acestei investiţii, deoarece va solicita ajutor de la Udrea, care prin Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii administrează 4,4 miliarde de euro.
În 2010, CJD prin bugetul propriu şi programele guvernamentale, a alocat lucrărilor de execuţie fonduri în valoare de 3,2 milioane de lei, iar pentru anul acesta, în bugetul CJD au fost repartizaţi 5,1 milioane de lei, potrivit răspunsului pr