Telefonul de serviciu este primul pe lista beneficiilor pe care angajatorii îl oferă salariaților lor. Nici instituțiile și companiile de stat nu fac excepție, zeci de mii de angajați având un mobil care este plătit, fie parțial, fie integral, din bugetul statului.
Revista Capital a solicitat tuturor ministerelor, dar și altor instituții și companii de stat, să furnizeze informații despre tarifele plătite de fiecare organizație pentru servicii de telefonie. Răspunsurile au venit, unele cu promptitudine, altele cu întârziere de până la două luni și arată că, în timp ce unele instituții au reușit să diminueze semnificativ aceste cheltuieli, altele au continuat să fie foarte generoase cu angajații lor.
Spre exemplu, la Secretariatul General al Guvernului, numărul de abonamente la telefonia mobilă au fost reduse, pe parcursul anului 2010, în vederea diminuării cheltuielilor bugetare, de la 408 de abonamente la 125 de abonamente.
Din 2009, au fost diminuate cheltuielile cu telefonia mobilă, de la an la an, valoarea totală a serviciilor contractate pentru 2011 ajungând să fie de aproximativ 35% din suma plătită în anul 2008, au spus reprezentanții instituției. Pentru anul 2011, valoarea maximă a celor două contracte pe care instituia le are cu Orange și Vodafone nu va depăşi suma de 233.206,92 lei (TVA inclus).
Administrația Prezidențială nu a inclus acest serviciu pe lista beneficiilor acordate angajaților, iar Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri a reziliat, în luna iulie, constractul semnat cu Vodafone pentru 24 de abonamente.
Dintre organizațiile chestionate, Posta Română este cea care are cele mai cheltuieli cu telefonia mobilă. Asta și pentru că 23.399 de angajați au beneficiat, anul trecut, de telefon de serviciu, factura ridicându-se la 6.052.263 de lei (fără TVA) în fiecare lună.
Ministerul Justiției – ce