Ford a lansat cea de-a treia generatie a modelului Focus in Romania, pentru care se asteapta la vanzari in crestere cu 20% anul acesta, la peste 3.000 de unitati.
Oficialii Ford estimeaza ca in 2020 piata auto din Romania va depasi 350.000 de autoturisme, din care 150.000 de unitati vor fi modele de segment C (Ford Focus, VW Golf, Opel Astra, Skoda Octavia, Hyundai i30, etc).
In 2010, modelele de segment C au reprezentat 50% din piata auto romaneasca, cu 52.600 de unitati noi inmatriculate.
Noul Focus este primul creat pentru a fi vandut in aceeasi forma pe piata europeana si americana, strategia de marketing fiind identica la nivel global.
Modelul are in Romania un pret intre 16.000 euro si 24.250 euro cu TVA, fiind disponibil in trei versiuni de caroserie, hatchback (cinci usi), sedan si break. Hatchbackul este mai ieftin decat sedanul cu 250 euro si fata de break cu 500 de euro.
Sunt disponibile sapte variante de motorizari, trei pe benzina de 1,6 litri (105 CP, 125 CP, 150 CP) si patru diesel (1,6 litri 95 CP, 115 CP si 2 litri 140 CP, 163 CP).
Modelul pe care l-am condus din Bucuresti pana in statiunea Mamaia a avut motorizarea de 2 litri diesel 163 CP cu transmisie manuala in 6 trepte si echiparea de varf Titanium. Pretul acestuia este de 23.750 euro cu TVA.
Noul Focus se prezinta bine la drum lung, este foarte confortabil. Pe drumurile denivelate spre Navodari masina s-a dovedit a fi bine asamblata, nu s-au auzit zgomote in interior si nici nu ne-a zdruncinat. Am apreciat si cat de bine este izolat fonic noul Focus, la o viteza de 90 km/h ai impresia ca mergi cu 50 km/h.
Motorul diesel de 163 de cai putere este silentios si sportiv in depasiri, consumul fiind sub 8 litri la 100 km, depinde insa de cat de mult il soliciti.
Materialele folosite la interior sunt placute, comenzile sunt bine amplas