Piaţa locală de curierat, estimată la 160 milioane de euro (excluzând serviciile Poştei Române, n.r.), va rămâne în 2011 la nivelul de anul trecut, după ce în ultimii doi ani a avut un declin de 15-20 puncte procentuale, potrivit DPD România. "După 2009, piaţa de curierat din România a scăzut cu 15-20%, după acest an estimăm o stagnare. Preţul mediu de livrare a scăzut, în timp ce numărul de colete a avut de asemenea un declin", a declarat Lucian Aldescu, CEO al companiei de coletărie şi curierat DPD România, într-o conferinţă de presă. El a mai spus că în Europa acest segment a început să aibă o evoluţie pozitivă. Directorul comercial al companiei, Alin Gherman, a explicat că printre problemele companiilor de curierat din România se numără infrastructura proastă. "Acest lucru ne afectează foarte mult", a declarat el, adăugând că se pune o presiune şi pe preţuri. "Toată lumea vrea preţuri mici. Întotdeauna va exista o firmă care şi-a cumpărat trei maşini şi va cere un preţ mai mic", a continuat Alin Gherman. Afacerile companiei DPD România din primul trimestru al acestui an au avansat cu 28%, la 8,16 milioane lei, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru anul 2011, compania de curierat preconizează o creştere a afacerilor de 25% şi investiţii de 500.000 de euro, care vor fi utilizate pentru dezvoltarea capacităţilor logistice, automatizare şi implementarea de noi servicii. Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 30 milioane de lei, cu 34% mai mare decât în anul 2009, şi o cotă de piaţă de 6%. "2010 a fost pentru noi anul consolidării poziţiei DPD pe piaţă. Creşterea de anul trecut a fost rezultatul eforturilor noastre investiţionale şi al produselor noi dezvoltate", a afirmat directorul comercial al companiei, Alin Gherman, adăugând că, până în 2015, DPD România ţinteşte o cotă de piaţă de 10%.
Piaţa locală de curierat, estim