Marţea fotbalistică din Liga I s-a transformat într-un fiasco al cifrelor, audienţele fiind surprinzător de mici, dar totodată relevante pentru interesul generat în acest moment de fotbalul de la noi. Nici meciul Stelei, cea mai urmărită echipă din România, n-a impresionat, ba din contră n-a reuşit nici măcar să intre în Top 20 al celor mai vizionate programe din ziua respectivă.
Milioanele cerute de Dumitru Dragomir pentru drepturile TV ale Ligii I nu îşi găsesc justificarea în cele mai recente audienţe înregistrate de meciurile din campionatul intern. Marţi, o zi agitată cu trei partide din Liga I, cei mai mulţi telespectatori s-au uitat, aşa cum era şi de aşteptat, la Steaua - Urziceni. Şi aici însă dezamăgire: doar 82 de mii de oameni din targetul de public comercial (urban, 18-49 ani) au urmărit, pe Digi Sport, cea mai categorică victorie a roş-albaştrilor din acest sezon.
Cu o astfel de audienţă, meciul din Ghencea n-a reuşit să fie prezent în topul celor mai urmărite programe de marţi. Ultima poziţie în ierarhia condusă de Ştirile Pro TV (430.000 de telespectatori) a fost ocupată de "Un show păcătos", de pe Antena 1, la o distanţă de 25.000 de oameni, conform prosport.ro.
Peste 100.000 de euro pierdere pe meci!
Un calcul sumar arată că un meci scos la licitaţie de LPF costă aproximativ 125.000 de euro, în timp ce produce din publicitate în medie nu mai mult de 10.000 de euro. Rezultă o pierdere de peste 100.000 de euro pe meci!
Liga Campionilor, mult sub "Happy hour"
Ideea că românii preferă din ce în ce mai mult alte forme de divertisment decât fotbalul e susţinută şi de audienţa sfertului de finală din Liga Campionilor, Tottenham - Real Madrid. La meciul transmis de TVR 1 s-au uitat aproape 160 de mii de români din targetul mai sus menţionat, faţă de cei 380 de mii care au ales emisiunea "Happy hour" de pe Pro TV. Spr