Heineken România, producătorul brandurilor Golden Brau, Ciuc şi Bucegi, a anunţat o creştere de 7% a cifrei de afaceri în 2010, la 1,2 miliarde de lei brut (267 milioane de euro), în timp ce volumele vândute s-au majorat cu 6% faţă de 2009.
"În 2010, Heineken România a înregistrat o creştere de 7 procente a cifrei de afaceri comparativ cu 2009, în ciuda trendului descendent al pieţei de bere din România", a spus Jan Derck van Karnebeek, managing director al Heineken România.
Pe de altă parte, cifra de afaceri netă a companiei a fost de 934 milioane de lei (222 milioane de euro), diferenţa dintre vânzările brute şi cele nete fiind reprezentată de acciză.
Evoluţia producătorului s-a bazat pe brandurile Ciuc Premium şi Bucegi, iar din aprilie compania va importa şi alte branduri internaţionale din portofoliul grupului, în număr de opt: Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster's, Murphy's, Strongbow, Sol şi Desperados.
O piaţă în scădere
Heineken este al doilea berar care anunţă evoluţia cifrei de afaceri anul trecut după United Romanian Breweries Bereprod (URBB), îmbuteliatorul Tuborg şi Carlsberg, care a spus că a înregistrat un avans de 3% al cifrei de afaceri şi de 7% al volumelor. În 2009 URBB a avut o cifră de afaceri netă de 343,4 milioane de lei (82 milioane de euro).
Un alt jucător important pe piaţa berii, Romaqua, care are în portofoliu mărcile Albacher şi Dorfer, a anunţat că vânzările au avut un plus de 10% în 2010, fără a comunica însă valoarea acestora.
Atât Heineken, URBB, Romaqua, cât şi Bergenbier sau Ursus, companie care în 2009 a ocupat prima poziţie în topul celor mai mari jucători din industria berii, fac parte din Asociaţia Berarii României, care a anunţat o scădere cu 4,4% a volumelor vândute de reprezentanţii săi anul trecut. Totodată întreaga piaţă de bere (incluzând şi micii producători)