Cea mai ecologică marcă auto din Europa este Fiat, conform unui studiu JATO Dynamics, celebra firmă de consultanţă auto cu sediul la Londra. Marca italiană reuşeşte să ocupe această poziţie al cincilea an la rând, cu o medie a emisiilor de CO2 de 123.1 g/km. Fiat este urmat în clasament de Toyota (128,2 g/km), Seat (131,3 g/km), Peugeot (131,4 g/km) şi Citroën (131,8 g/km).
La polul opus se află mărcile premium, Mercedes-Benz fiind cea mai puţin ecologică marcă sub raportul emisiilor de CO2, cu o medie de 172,2 g/km, cu mult sub penultimul clasat, Volvo, cu 157,4 g/km. Interesantă este şi dinamica acestui top, Volvo diminuându-şi emisiile de CO2 cu 13,8% în ultimul an, în timp ce Mercedes abia a reuşit un 4,2%.
Pe ultimele poziţii se află şi Audi (152,9 g/km) şi BMW (152,9), urmate chiar de către Dacia, cu o medie de 147,6 g/km, marca românească fiind astfel cea mai poluantă dintre mărcile de volum. De remarcat însă că studiul nu ia în considerare şi alte elemente care ţin de poluare, şi anume noxele, procentul de materiale reciclate şi eficienţa energetică a uzinelor auto.
Cea mai ecologică marcă auto din Europa este Fiat, conform unui studiu JATO Dynamics, celebra firmă de consultanţă auto cu sediul la Londra. Marca italiană reuşeşte să ocupe această poziţie al cincilea an la rând, cu o medie a emisiilor de CO2 de 123.1 g/km. Fiat este urmat în clasament de Toyota (128,2 g/km), Seat (131,3 g/km), Peugeot (131,4 g/km) şi Citroën (131,8 g/km).
La polul opus se află mărcile premium, Mercedes-Benz fiind cea mai puţin ecologică marcă sub raportul emisiilor de CO2, cu o medie de 172,2 g/km, cu mult sub penultimul clasat, Volvo, cu 157,4 g/km. Interesantă este şi dinamica acestui top, Volvo diminuându-şi emisiile de CO2 cu 13,8% în ultimul an, în timp ce Mercedes abia a reuşit un 4,2%.
Pe ultimele poziţii se află şi Audi (152,9 g/km) şi BMW (