Cum toate companiile sunt ingrijorate de cresterile costurilor in cazul scumpirii carburantilor, nevoia de solutii este mai mare ca oricand in randul firmelor specializate pe transport si logistica. Daca unii aleg sa creasca preturile la produsele si serviciile lor, cu riscul de a pierde clienti, altii au strategii mai complexe si adevarate clauze de salvgardare.
“Desi nu mai avem o flota proprie si lucram in sistem franciza, nu putem sa lasam scumpirea carburantilor sa ne afecteze activitatea. In plus, trebuie sa avem grija si de partenerii nostri, care au si ei, ca toata lumea, nevoie de profit”, a declarat Lucian Aldescu, manager general al DPD Romania, unul din principalii juctaori din pe piata de curierat expres.
Astfel, o solutie in caz de fluctuatii mari ale preturilor la carburanti ar fi impunerea unor clauze foarte exacte in contractele avute cu clientii, furnizorii si colaboratorii. Aceste clauze pot include taxe care variaza in mod asemanator cu dobanzile interbancare.
“Noi avem o taxa de combustibil pe care o transferam mai departe clientilor nostri. In relatia contractuala cu un client exista tarifele standard si, pe langa acestea, exista o taxa de combustibil, care acopera fluctuatiile de preturi ale carburantilor. Toate marile companii de coletarie si curierat practica astfel de taxe, pentru a se proteja de fluctuatii”, a mai spus Aldescu.
Conditiile acestor clauze sunt valabile si in cazul unei ieftiniri a carburantilor, pentru un control mai eficient al costurilor. “Aceeasi clauza a taxei de combustibil se aplica si in cazul invers, cand preturile scad”, a precizat directorul DPD.
El a mentionat ca cea mai buna varianta ramane cea implementabila doar in viitor si anume inlocuirea treptata a flotelor cu unele alcatuite din masini electrice.
Reprezentantii DPD Romania estimeaza ca preturile pe piata locala