Directorul general al Automobile Dacia, Jerome Olive, a declarat într-un interviu exclusiv acordat revistei Capital că uzina din Tanger nu trebuie considerată o amenințare pentru viitorul fabricii din România. Mai mult, aceasta trebuie privită ca o oportunitate pentru România şi pentru furnizorii de aici, care vor putea livra componente marocanilor. Cu condiția ca oferta să fie competitivă.
Capital: Care va fi, în opinia dvs., impactul demarării producției Dacia în Maroc asupra uzinei din România și asupra clienților români?
Jerome Olive: Nu există un impact al uzinei din Tanger asupra clientului român, pentru că avem o uzină la Piteşti, a cărei primă piaţă este cea din România.
La Tanger vom fabrica o gamă de vehicule comercializată în numeroase ţări din lume, din care unele produse sunt deja fabricate la Piteşti, în Rusia, în America de Sud, la Somaca (tot în Maroc). În acest context, s-a luat decizia de a completa dispozitivul industrial cu uzina de la Tanger pentru a răspunde mai bine diferitelor cereri de la clienţi.
Capital: Dar produsele de la Tanger vor ajunge probabil şi pe piaţa din România...
Jerome Olive: Sunt posibile două situaţii: fie modelele din Maroc sunt fabricate deja la Piteşti şi atunci este evident că, într-o logică economică, vehiculele produse la Piteşti vor merge la clientul român; fie maşinile fabricate la Tanger nu sunt produse şi la Piteşti şi în acest caz, dacă sunt oportunităţi de piaţă şi clienţi potențiali pentru mașinile fabricate în Maroc în România, le vom livra clientului român.
Capital: Despre efectele asupra uzinei ce îmi puteți spune?
Jerome Olive: Astăzi, avem la Piteşti o uzină la care încă din 2004, când am lansat Logan, am majorat progresiv capacitatea. Anul trecut a produs peste 340.000 de mașini. Astăzi, uzina trebuie evident să corespundă suc