La finele lui 2010, în România, existau 642 supermarketuri, hipermarketuri şi discounteri
Numărul de chioşcuri şi de magazine medii a scăzut
Românii au cumpărat în 2010 mai puţine produse decât în 2009, cu un buget aproximativ egal
Numărul de magazine mici şi medii din România a scăzut anul trecut, însă au fost deschise aproximativ 100 de supermarketuri, hipermarketuri şi discounteri, potrivit companiei de cercetare Nielsen, informează Mediafax.
La finele anului trecut existau 642 de astfel de unităţi, iar trendul ar putea continua şi în acest an.
"S-au înregistrat scăderi la numărul de chioşcuri şi de magazine medii, însă a crescut numărul magazinelor cu spaţii mai mari de 40 de metri pătraţi", a declarat, într-o conferinţă de presă, Bogdana Baltasiu, Client Service Manager Customer Research în cadrul Nielsen, care a adăugat că acest trend s-ar putea menţine şi în acest an. În 2009 comerţul modern cuprindea 548 magazine.
Potrivit studiului ShopperTrends 2011 realizat de Nielsen, dacă în 2009 motorul de creştere al comerţului modern au fost discounterii, în 2010 supermarketurile au avut peste 40 de deschideri. În acest context, canalul de hipermarketuri, supermarketuri şi discounteri a ocupat 48% din totalul comerţului, faţă de 41% în 2009. Astfel, cea mai mare parte a bugetelor românilor au fost îndreptate în 2010 către hipermarketuri (42%), supermarketuri (18%) şi discounteri (18%).
Studiul mai arată că bugetul lunar alocat de români pentru alimente şi produse de îngrijire a locuinţei a rămas aproximativ la fel în 2010, comparativ cu 2009, dar volumul a scăzut, iar cheltuielile cu unele produse, precum alcoolul, snacks-urile şi băuturile carbonatate au fost reduse sau chiar eliminate.
Bugetul de cheltuieli - 710 lei pe lună
Astfel, bugetul de cheltuieli s-a ridicat anul trecut la 710 lei pe lună, f