Suedezii de la H&M au venit pe piaţa locală cu o ţintă clară pentru malluri cu cele mai bune vânzări, dar au acceptat şi proiecte ceva mai slabe, venite "la pachet", dintr-un stoc de circa 50 de centre comerciale.
Toate centrele comerciale în care suedezii de la H&M au deschis sau urmează să deschidă magazine în acest an au cel puţin un punct comun: găzduiesc şi magazine Zara ale grupului spaniol Inditex, principalul competitor al H&M pe piaţa europeană a retailului de îmbrăcăminte, cele două companii având vânzări anuale de 11 mld. euro fiecare.
Prezenţa Zara în aceste proiecte a reprezentat o "garanţie" în plus pentru H&M privind traficul şi vânzările generate de aceste proiecte, dar suedezii nu au ales deocamdată toate proiectele în care se află Inditex, ci doar opt malluri, dintre care cinci în Bucureşti: Cotroceni Park şi Unirea, unde au fost deja deschise magazinele, respectiv Băneasa Shopping City, Bucureşti Mall (Vitan) şi Plaza România, unde H&M se va extinde până la sfârşitul acestei luni.
În ţară, viitoarele magazine anunţate vor fi în centrele comerciale ale omului de afaceri Iulian Dascălu - Iulius Mall Cluj şi Timişoara, dar şi în proiectul Palas Iaşi, aflat în construcţie -, precum şi Polus Cluj, respectiv Unirea Braşov.
"H&M şi-a propus să intre în proiectele dominante din oraşele cu peste 300.000 de locuitori, în prima fază, urmând ca începând cu primăvara lui 2012 să deschidă şi în oraşe mai mici", declară Răzvan Sin, directorul departamentului de retail al firmei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox, care a asistat la negocierile prin care H&M a închiriat spaţiile din mallurile grupului Anchor - Bucureşti Mall şi Plaza România.
Deschiderea magazinelor din Bucureşti a provocat un entuziasm puternic în rândul consumatorilor, în condiţiile în care suedezii sunt recunoscuţi drept un retailer de îmbră