Organizaţia non–guvernamentală TRANSIRA, care are ca scop promovarea şi implementarea conceptului de transport urban durabil, militând pentru introducerea, păstrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic, a transmis astăzi un protest public prin care doreşte ia atitudine împotriva deciziei Ministerului Transporturilor de a închide o serie de tronsoane de cale ferată din toată ţara.
CITEŞTE ŞI:
Grevă la CFR: şase trenuri oprite în Gara Sibiu
Alarmă cu bombă în gara din municipiul Mediaş
În judeţul Sibiu numai sunt propuse spre închidere tronsoanele de cale ferată spre Făgăraş-Braşov, Podu Olt-Rm. Vâlcea, Copşa Mică-Mediaş, Sebeş-Vinţu de Jos, printre altele.
Redăm mai jos conţinutul protestului, semnat de ing. Silviu Sîntea, preşedintele asociaţiei:
"Nu suntem de acord cu Nota de fundamentare şi implicit, cu proiectul Hotărârii de Guvern pt. aprobarea închiderii unor părţi din infrastructura publică a statului aflată în administrarea Ministerului Transporturilor.
-“b) până la această dată, o serie de părţi ale infrastructurii feroviare nu prezintă atractivitate pentru operatorii de transport feroviar şi nu sunt utile nici pentru activităţile proprii ale Companiei
Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A.” (pagina 2 Nota de fundamentare). Cum justificaţi acest lucru? În baza căror studii s-a decis că aceste părţi ale infrastructurii de cale ferată sunt nerentabile din punct de vedere al exploatării? Care sunt cei 1000 km pe care doriţi să-i dezafectaţi? Dorim răspunsuri concise din partea dvs., pt. fiecare tronson din Anexa 1 a proiectului de Hotărâre de Guvern;
-“d) prin reutilizarea elementelor componente ale părţilor de infrastructură feroviară neexploatate şi devenite excedentare se pot realiza economii importante” (pagina 2 Nota de fundamentare). Economie prin desfiinţare este un c