Daca in urma cu cativa ani promotiile “atractive si interesante” se situau pe primul loc atunci cand consumatorii alegeau un magazin pentru cumparaturi in retailul modern, in prezent acestea au fost inlocuite de alte criterii – usurinta de a ajunge la locatia respectiva sau existenta unor alimente proaspete de calitate, arata studiul ShopperTrends realizat de Nielsen. Ultimele promotii la produse precum ulei sau zahar arata o cu totul alta realitate.
Potrivit ShopperTrends, consumatorii romani opteaza in alegera magazinelor din comertul modern pentru usurinta cu care ajung la locatie. Pe lista preferintelor se mai afla sortimentatia si modul in care produsele sunt aranjate in rafturi, varietatea acestora (atat ieftine, dar si speciale sau premium), in timp ce promotiile ocupa locul noua in acest clasament.
Cu toate acestea, la finalul lunii martie mii de oameni din Vaslui, Targoviste, Arad, Mangalia si Rasnov au venit in 44 de unitati ale unei retele de hipermarketuri pentru a beneficia de o promotie la ulei si zahar. Valabila o singura zi, oferta presupunea ca, pentru fiecare ambalaj de 2 litri de ulei cumparat, magazinul oferea cadou inca unul identic, in valoare de 12,2 lei. Rezultatul: aglomeratie, tipete si geamuri sparte, informeaza Gandul.
Pe de alta parte, studiul realizat de Nielsen releva faptul ca numarul mare de promotii din 2009 si 2010 ar putea genera o continuare a scaderii loialitatii fata de branduri, cel mai afectata de aceasta tendinta fiind categoria dulciurilor. La polul opus se situeaza cafeaua ambalata si produsele de ingrijire personala, categorii cu un mare grad de loializare a consumatorilor in situatii de indisponibilitate la raft.
Modern vs. traditional
Comertul modern si-a continuat ascensiunea, atat din punct de vedere al implicarii cumparatorilor si bugetelor acestora, cat si ca extindere geografica, c