Cifra de afaceri a producătorului de bere Heineken România a crescut cu 7% anul trecut, comparativ cu 2009, la 1,124 miliarde lei în valoare brută, respectiv 934 milioane lei net, iar volumul s-a majorat cu 6%, ca urmare a investiţiilor în mărci şi a focusului asupra activelor de bază ale companiei.
"În anul 2010, Heineken România a înregistrat o creştere de 7% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2009, în ciuda trendului descendent al pieţei de bere din România. (...) În plus, ne-am îmbunătăţit abilitatea de a genera lichidităţi prin revizuirea atentă a investiţiilor, prin programele de cost management şi prin managementul capitalului de lucru", a declarat, într-un comunicat, Jan Derck van Karnebeek, directorul general al Heineken România.
Anul trecut, volumul de bere livrat de Heineken România a crescut cu 6% faţă de 2009, evoluţie datorată în principal mărcilor Ciuc Premium şi Bucegi.
Din aprilie anul acesta, compania are în plan extinderea portofoliului cu mărcile Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster's, Murphy's, Strongbow, Sol şi Desperados.
Toate aceste mărci sunt deja disponibile pe piaţa din România prin intermediul unor importatori.
Conform Asociaţiei Berarii României, în 2010, piaţa de bere din România a scăzut cu aproximativ 3,5% faţă de 2009, fiind afectată de scăderea puterii de cumpărare a românilor.
"Ţinând cont de situaţia economică înregistrată atât la nivel internaţional cât şi la nivel naţional, este dificil de prevăzut cum va evolua piaţa berii în 2011, aceasta depinzând de mai mulţi factori precum: evoluţia economiei naţionale, încrederea românilor, puterea de cumpărare şi comportamentul de consum al acestora. (...) Obiectivul nostru pentru 2011 rămâne acelaşi: să construim mărci de valoare şi să le oferim consumatorilor noştri experienţe memorabile", a arătat Jan Derck van Karnebeek.
Cifra de aface